Voorwerpen uit onze parochiekerk in museum.

Vanaf nu staan er twee voorwerpen uit onze kerk in een museum in Zutphen, de monstrans uit de eerste kwart van de 16e eeuw, en een wijwate remmertje ca. 1500.

De tentoonstelling gaat over "Das Goldene Zeitalter des Herzogtums Geldern" ("De Gouden Eeuw van Gelre - Kunst en cultuur in het oude hertogdom").

Het Niederrheinische Museum für Volkskunde und culturgeschichte te Kevelaer organiseert samen met Museum Het Valkhof te Nijmegen, het Stedelijk Museum Roermond en het Stedelijk Museum Zutphen een ten toonstelling over kunst en cultuur in het oude hertogdom Gelre in de 15e en 16e eeuw: "De Gouden Eeuw van Gelre".
De tentoonstelling is een internationaal samenwerkingsproject tussen musea en organisaties in Gelderland, Noord-en Midden-Limburg en de voormalige Duitse Kreis Geldern. Voor het eerst worden vele van de bewaard gebleven kunstschat ten uit het gebied van het oude hertogdom in een tentoonstelling samen gepresenteerd zodat men kennis kan nemen van de verbazingwekkende cultuurhistorische rijkdom van het oude Gelre.

Beide voorwerpen zijn t/m 2 maart 2002 te bewonderen in het Stedelijk museum Zutphen (Rozengracht 3).

Daarna verhuist de tentoonstelling naar Roermond van 2 maart 2002 t/m 28 april 2002.