VASTENAKTIE 2001

Informatie Vastenaktie 2001.

Vanaf half januari zijn er al voorbereidingsmiddagen en avonden voor carnaval geweest, o.a. Prinsenmatinee---liedjesaovend--- aldewieverbal---jeugdprinsenbal.
Zo is er ook al een hele tijd een groep mensen bezig met de voorbereidingen van de vastenaktie, die na carnaval begint.
Dit jaar is er in het dekenaat Venray, waar wij bij horen, gekozen voor een gezamenlijk project in Sudan. In dit land is Pater Tjeu Haumann uit Bergen werkzaam. Op vrijdag 9 maart is er in Venray in de Paterskerk een informatie- avond over dit project van onze Vastenaktie, waar Pater Haumann ook zijn medewerking aan verleend. Hebt U hiervoor belangstelling, houdt U dan deze avond vrij. Verdere mededelingen hierover volgen nog.

Op zondag 11 maart heeft Pater Haumann in de hoogmis van 9.00 uur over zijn werk in Sudan verteld. Een van de slogans voor de vastenaktie die U de komende tijd zult lezen en horen geldt ook voor de carnaval in ons dorp:

Het boek van Pate Tjeu Haumann "Vrede langs het oorlogspad" Ontmoetingen in Zuid-Sudan

SAMEN MAKEN WE ER MEER VAN!!!!!!

Het boek van Pater Haumann is te koop.

Omhoog