Abrahammasker afgezet

Wie was de persoon die in toog en met Abrahammasker op de op 21 januari 2019 vijftig jaar geworden pastoor Theo Miedema vereerde met een felicitatiebezoek? Pastoor Huub van Horne die hem gevraagd had om voor Abrahampastoor te spelen was op 6 december 2019 toen de priesterkransbijeenkomst plaatsvond in de pastorie van Leunen waar Theo woont, erg benieuwd of zijn collega al enig idee had wie Abraham geweest zou kunnen zijn. Pastoor Miedema noemde drie namen op van personen die het in zijn ogen geweest zouden kunnen zijn. Geen van de drie was het. De persoon die het was zit al twintig jaar in het kerkbestuur van Oostrum en is veertig jaar leraar maatschappijleer aan het Raaylandcollege in Venray geweest. Het was Jos de Beer. Op de 51ste verjaardag van pastoor Theo Miedema zette Jos de Beer het Abrahammasker af.

Abrahammasker afgezet
Abraham Abraham