Pinkpopkaars.

Op het Pinksterfeest 2020, zondag 31 mei, zal in besloten kring in de kerk van Blitterswijck de Pinkpopkaars worden ingezegend. Pinkpop is een samentrekking van Pinksteren en popmuziek. Het festival dat dit jaar 50 jaar bestaat en in het verleden meestal tijdens het Pinksterweekeind werd gehouden gaat in 2020 niet door vanwege de coronamaatregelen. Op de kaars is het logo te zien van Pinkpop, de jaartallen 1970 en 2020. Daaronder de zin: Sing a song for the Lord. Helemaal onderaan is een afbeelding te zien van een vlam en een duif. Zij symboliseren de H. Geest. Vanuit het licht van de Paaskaars zal de Pinkpopkaars ontstoken worden die daarna van 1 juni tot en met 30 juni zal worden tentoongesteld in de vitrine van de kerk.

PinkpopKaars.