Harpconcert en vesperdienst op Driekoningenzondag 2019

Loes van Dijk uit Oirlo, in 2013 afgestudeerd aan het Conservatorium in Maastricht zal op zondag 6 januari 2019 een harpconcert verzorgen in de kerk van Blitterswijck van 16.00 uur tot 16.45 uur. De entree is vrij.
Op het programma staan: Pastoor Huub van Horne zal de muzikale werken die hij in overleg met de harpiste heeft uitgekozen zelf telkens vooraf in het kort toelichten. Om vijf uur bestaat de gelegenheid om de grotendeels gezongen vesperdienst bij te wonen, met aansluitend een korte aanbidding. Tijdens het concert en vesperdienst zullen er schijnwerpers gericht zijn op de muurschilderingen uit de 16e eeuw die de reis van de Driekoningen uitbeelden. Op de communiebank zal het houten beeld van koning David die de harp bespeelt tentoongesteld worden. Een groot deel van de 150 psalmen heeft hij op zijn naam staan. Het boek Psalmen ontleend zijn naam aan het Griekse woord psalmos, een vertaling van het vaak voorkomende Hebreeuwse psalmopschrift mizmor: een lied dat onder begeleiding van snaarinstrumenten moest worden gezongen. "Looft de Heer met harp en citer". ( Ps. 150,3b)