Mededeling over Hans te Boekhorst

Hans te Boekhorst is met ingang van 1 oktober benoemd tot kapelaan in de volgende kerkdorpen: Baarlo, Maasbree, Kessel, Kessel-Eik, Horst, Hegelsom, Melderslo, Meterik, America, Griendtsveen, Sevenum, Kronenberg en Evertsoord. Lottum zit er dus niet bij zoals onlangs met stelligheid door enkele inwoners uit Blitterswijck werd beweerd. Vier jaar geleden liet Hans mij rond deze tijd weten dat hij in goed overleg met het bisdom besloten had om zich voor onbepaalde tijd terug te trekken uit het pastoraat. In en rondom de abdij van Lilbosch en de Foyer de Charitë te Thorn is hij geestelijk goed hersteld. Gedurende mijn vakantie heeft hij in het weekend van 16 juli en 17 juli in de kerken van Castenray, Blitterswijck en Wanssum de H. Missen opgedragen. In de preek heeft hij ook iets verteld over de periode van zijn herstel. In september heeft hij het besluit genomen om de draad weer op te pakken en te gaan werken in parochies. In de wandelgang werden vervolgens een aantal parochies genoemd. Het bisdom Roermond heeft onlangs deze benoeming bekend gemaakt in het Infobulletin. Hans zal werken in een team van de volgende priesters: Marcin Fratczak, Karol Mielnik, Terrence Ragel onder voorzitterschap van pastoor-deken Alexander de Graaf Woutering. We wensen onze oudpastoor, voor wiens herstel we destijds gebeden hebben, veel succes toe, sterkte en Gods zegen.

Pastoor Huub van Horne